Darmowa dostawa już od 169,99 zł

Regulamin

REGULAMIN SPRZEDAŻY

SKLEPU INTERNETOWEGO ŚWIAT PACZEK

Postanowienia ogólne

1.1. Sklep internetowy działający pod adresem: www.swiatpaczek.com.pl w ramach działalności gospodarczej pod nazwą: ŚWIAT PACZEK SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ ul. NA SZANIEC 17/4 31-560 KRAKÓW, 
NIP: 6751805701, Regon: 540074078 wpisana/ny w KRS pod numerem 0001136382 do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez XI Wydz.Gosp.KRS w Krakowie,

1.2. Przedmiotowy regulamin precyzuje reguły dotyczące składania zamówień, zawierania umów sprzedaży oraz ich rozwiązywania, a także prawa i obowiązki związane z produktami dostępnymi poprzez sklep internetowy na stronie: www.swiatpaczek.com.pl- oznaczony jako Świat Paczek. Określa również zasady realizacji tych umów, prawa i obowiązki zarówno sklepu www.swiatpaczek.com.pl, jak i Klienta, jak również procedury reklamacji i zasady ochrony danych osobowych.

1.3. Każdy klient ma możliwość bezpłatnego dostępu do tego Regulaminu w dowolnym czasie poprzez strony internetowe www.swiatpaczek.com.pl, a także ma opcję jego wydrukowania.

1.4. Wszelkie umowy zawarte poprzez sklep internetowy Świat Paczek są realizowane w języku polskim.

1.5. Publikacje takie jak ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje umieszczone na stronie www.swiatpaczek.com.pl nie są ofertą w myśl Kodeksu cywilnego, lecz stanowią zaproszenie do negocjacji umowy (zgodnie z artykułem 71 Kodeksu cywilnego).

Proces zawierania umowy / realizacja zamówienia

2.1. ŚWIAT PACZEK przyjmuje zamówienia za pośrednictwem swojej strony internetowej www.swiatpaczek.com.pl (czas realizacji zamówienia:  do 48 godzin od zamówienia)

2.2. Możliwość składania zamówień jest dostępna całą dobę, siedem dni w tygodniu.

2.3. Składanie zamówienia polega na wybraniu typu oraz ilości produktów na stronie www.swiatpaczek.com.pl, dodaniu ich do koszyka poprzez kliknięcie odpowiedniej ikony, uzupełnieniu formularza zamówienia, wyborze metody płatności oraz dostawy, a ostatecznie na zatwierdzeniu zamówienia.

2.4. Integralną częścią procesu składania zamówienia jest zapoznanie się z treścią Regulaminu i jego zaakceptowanie, co użytkownik potwierdza zaznaczając odpowiednie pole przed zakończeniem procesu zamówienia. Nieakceptacja Regulaminu podczas procesu zamawiania uniemożliwia dokonanie zakupu przez sklep internetowy www.swiatpaczek.com.pl i wymaga ustalenia warunków transakcji w inny sposób.

2.5. Kiedy Klient składa zamówienie, stanowi to ofertę zawarcia umowy kupna sprzedawanych produktów, zgodnie z definicją zawartą w art. 66 § 1 Kodeksu cywilnego.

2.6. Osoba składająca zamówienie ma obowiązek dokładnego i zgodnego z rzeczywistością wypełnienia wymaganych danych w formularzu zamówieniowym dostępnym na stronie internetowej www.swiatpaczek.com.pl w tym podania swojego imienia, nazwiska oraz adresu. Wprowadzenie danych niekompletnych, nieprawdziwych lub błędnych może przeszkodzić, a nawet uniemożliwić przeprowadzenie zamówienia. Zaleca się podanie prawidłowego numeru telefonu, co może pomóc w kontakcie w przypadku problemów z realizacją zamówienia.

2.7. Po złożeniu przez Klienta poprawnie wypełnionego formularza zamówienia, otrzyma on ze sklepu internetowego www.swiatpaczek.com.pl odpowiedź potwierdzającą przyjęcie zamówienia. To potwierdzenie przyjęcia zamówienia stanowi deklarację Świat Paczek o akceptacji oferty, co skutkuje zawarciem umowy sprzedaży.

2.8. Okres wykonania zamówienia mieści się w przedziale od 2 do 4 dni roboczych, liczonych od momentu złożenia zamówienia przez Klienta.

2.9. Sprzedający zastrzega sobie prawo do anulowania zamówienia w przypadku braku dostępności towaru lub innych okoliczności uniemożliwiających realizację zamówienia.

Anulowanie zamówienia przez sprzedającego: a. Sprzedający ma prawo do anulowania zamówienia w przypadku: i. Braku dostępności towaru, ii. Błędów technicznych lub ludzkich powodujących nieprawidłową realizację zamówienia, iii. Naruszenia postanowień regulaminu przez klienta, iv. Innych okoliczności uzasadniających anulowanie zamówienia.

Powiadomienie o anulowaniu zamówienia: a. W przypadku anulowania zamówienia przez sprzedającego, klient zostanie powiadomiony drogą elektroniczną na adres e-mail podany przy składaniu zamówienia. b. Zwrot środków za anulowane zamówienie zostanie dokonany w terminie 14 dni od daty anulowania zamówienia na wskazane przez klienta konto bankowe.

Postanowienia końcowe: a. Niniejszy regulamin stanowi integralną część umowy zawartej między klientem a sprzedającym. b. Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu w dowolnym momencie, z zastrzeżeniem informowania klientów o wprowadzonych zmianach. c. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie przepisy obowiązującego prawa polskiego.

REJESTROWANIE, ZASADY ZAWIERANIA I ROZWIĄZYWANIA UMÓW DOTYCZĄCYCH ŚWIADCZENIA USŁUG ELEKTRONICZNYCH

Rejestracja jest darmowa i nieobowiązkowa. Po jej przeprowadzeniu dla Użytkownika zostaje utworzone osobiste Konto Klienta. Użytkownik ma również możliwość zakupów w Sklepie Internetowym bez potrzeby rejestracji, lecz wtedy nie korzysta z zalet posiadania Konta Klienta i związanych z nim funkcji, jak zapamiętywanie danych adresowych czy monitorowanie procesu realizacji zamówienia.

Klient zainteresowany rejestracją musi uzupełnić formularz rejestracyjny. Do dokonania rejestracji wymagane jest podanie aktywnego adresu e-mail, wybranie loginu oraz ustalenie hasła. Podczas procesu rejestracji istnieje również opcja podania danych adresowych do wysyłki. W przypadku, gdy rejestracji dokonuje Konsument, należy podać: a. Imię i nazwisko, b. Adres zamieszkania, w tym ulicę, numer budynku, numer lokalu, kod pocztowy, miasto, województwo i kraj, c. Numer telefonu.

Gdy formularz rejestracyjny wypełniany jest przez przedsiębiorcę, w celu wysyłki zakupionych produktów konieczne jest podanie: a. Nazwy firmy, b. Numeru Identyfikacji Podatkowej (NIP), c. Adresu siedziby, zawierającego ulicę, numer budynku, numer lokalu, kod pocztowy, miasto, województwo i kraj, d. Imienia i nazwiska osoby kontaktowej, e. Numeru telefonu.

Uzupełnienie formularza rejestracyjnego informacjami, wymienionymi w ust. 4 lub ust. 5, i naciśnięcie przycisku „Załóż konto” finalizuje proces rejestracji. W tym momencie dochodzi do zawarcia umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną i tworzy się Konto Klienta. Naciśnięcie „Załóż konto” jest również potwierdzeniem prawdziwości danych wprowadzonych w formularzu rejestracyjnym.

Właściciel Sklepu ma prawo odmówić rejestracji Klienta w sytuacjach wymienionych w ust. 11.

Klient ma możliwość rezygnacji z umowy o świadczenie usług elektronicznych w dowolnym momencie. Właściciel Sklepu ma prawo do rozwiązania umowy o świadczenie usług elektronicznych, jeśli Klient przez okres 2 lat od ostatniej aktywności nie wykazał się działalnością w Sklepie, w tym nie składał zamówień ani nie logował się na swoje Konto Klienta.

WARUNKI SPRZEDAŻY

Właściciel Sklepu prowadzi sprzedaż towarów prezentowanych na stronach Sklepu Internetowego Świat Paczek. Stronami umowy sprzedaży zawieranej za pośrednictwem Sklepu Internetowego Świat Paczek są: Sprzedający oraz Kupujący. Umowa sprzedaży może zostać zawarta zarówno z Klientem zarejestrowanym (posiadającym Konto Klienta), jak i z Klientem niezarejestrowanym. Klient niezarejestrowany, w celu zawarcia umowy sprzedaży, musi każdorazowo: a. podać adres e-mail oraz dane, o których mowa w § 5 ust. 4 lub 5, b. potwierdzić zapoznanie się z Regulaminem.

Informacje o towarach wraz z podaniem ceny prezentowane na stronach Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 § 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964 r. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.; dalej: Kodeks cywilny). Informacje o towarach wraz z podaniem ceny prezentowane na stronach Sklepu stanowią jedynie zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.

Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany cen oraz wycofania poszczególnych towarów prezentowanych na stronie Sklepu. Zmiana cen lub wycofanie towaru nie dotyczy zamówień przyjętych do realizacji.

Sklep prowadzi zarówno sprzedaż detaliczną, jak i hurtową. Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi poprzez złożenie zamówienia przez Klienta i jego akceptację przez Sprzedającego, z zastrzeżeniem ust. 10-13. Szczegółowy opis trybu zawarcia umowy sprzedaży określają postanowienia ust. 8-13.

Zamówienia dokonywane za pośrednictwem strony internetowej lub mailowo można składać 24 godziny na dobę przez cały rok. Zamówienia złożone w dni robocze po godz. 14.00, w soboty, w niedziele oraz w święta będą rozpatrywane następnego dnia roboczego. W zamówieniu mailowym należy wskazać nazwę i symbol produktu oraz dane, o których mowa w ust. 3 pkt a. Zamówienia składane telefonicznie pod numerem 501031535 lub 883705656 oraz 504560665 przyjmowane są w dni robocze w godzinach 9:00-15:00.

RODZAJE I ZAKRES USŁUG ŚWIADCZONYCH DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

Właściciel Sklepu prowadzi sprzedaż towarów za pośrednictwem Sklepu Internetowego Świat Paczek oraz świadczy usługę „Newsletter”. Usługi świadczone drogą elektroniczną na podstawie niniejszego Regulaminu polegają na umożliwieniu korzystania ze Sklepu Internetowego Świat Paczek w celu zawarcia umowy sprzedaży oraz jej realizacji. Usługa „Newsletter” polega na przesyłaniu wiadomości zawierającej informacje o aktualnej ofercie, promocjach, rabatach i zniżkach. Usługa jest bezpłatna i wymaga wyrażenia zgody na przesyłanie informacji handlowych. W celu rezygnacji z usługi „Newsletter” należy wysłać e-mail z konta pocztowego, dla którego usługa była świadczona, na adres biuro@swiatpaczek.com.pl

Zamówienia, w sposób określony w §. 6., można składać po dokonaniu rejestracji lub bez dokonywania rejestracji. W przypadku dokonywania zakupów bez uprzedniej rejestracji nie jest tworzone Konto Klienta. Klient, który dokonał rejestracji, może złożyć Zamówienie po zalogowaniu się na Konto Klienta, podając adres e-mail i hasło.

WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

Aby skorzystać z usług świadczonych zgodnie z niniejszym Regulaminem, Klient musi posiadać: a. Przeglądarkę internetową: Internet Explorer w wersji nie starszej niż 7.0, Mozilla Firefox w wersji nie starszej niż 3.0, Chrome (wszystkie wersje) lub Operę w wersji nie starszej niż 2, b. Włączoną obsługę JavaScript.

Klient może wyrazić zgodę na aktywację plików Cookies. Szczegółowe informacje dotyczące celu przechowywania i uzyskiwania dostępu do informacji za pomocą plików Cookies, a także możliwości ustalenia przez Klienta warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach Cookies, poprzez ustawienia oprogramowania zainstalowanego na używanym przez niego urządzeniu telekomunikacyjnym lub konfiguracji usługi.

Warunkiem świadczenia usług określonych w Regulaminie jest potwierdzenie zapoznania się z treścią Regulaminu.

Ceny i płatność

3.1. Ceny produktów prezentowanych na stronach internetowych sklepu Świat Paczek są cenami brutto (tj. zawierają składniki takie jak cła i podatki, w tym podatek VAT) i wyrażone są w złotych polskich.

3.2. Podane na stronach ceny towarów nie zawierają kosztów dostawy. Koszt dostawy zależny jest od wybranego przy składaniu zamówieniu sposobu dostawy i widoczny jest przed finalizacją zamówienia i akceptacją regulaminu.

3.3. Całkowity koszt zamówienia, zawierający cenę produktu oraz opłatę za dostawę, jest widoczny w podsumowaniu procesu składania zamówienia.

3.4. Ceną wiążącą i ostateczną jest cena produktu podana na stronie sklepu Świat Paczek w chwili składania zamówienia przez Klienta.

3.5. Płatność za zakupiony towar może być dokonana za pomocą dostępnych opcji w trakcie procesu realizacji zamówienia przed jego zakończeniem; metody płatności mogą zależeć od wybranej formy dostawy.

Za zakupy w Sklepie można zapłacić w następujący sposób:

a. Przelewem na rachunek bankowy w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy sprzedaży, b. Przy odbiorze, czyli za pobraniem  c. Za pośrednictwem systemu Autopay S.A. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Autopay S.A w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy sprzedaży, d. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Autopay S.A., e. Kartami płatniczymi:

  • Visa
  • Visa Electron
  • MasterCard
  • MasterCard Electronic
  • Maestro

Czas realizacji zamówienia jest liczony od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji płatności.

647x162-basnkpay(1).webp

Informacje na temat zwrotu środków:

W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą, sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

Dane do przelewu: ŚWIAT PACZEK SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ,
mBank nr konta: 37 1140 2004 0000 3102 8534 7943.

W przypadku płatności przy odbiorze przesyłka wysyłana jest po weryfikacji poprawności danych adresowych. W przypadku płatności za pośrednictwem systemu Autopay S.A. przesyłka wysyłana jest po otrzymaniu potwierdzenia pozytywnej autoryzacji z systemu Autopay. Rozliczenia transakcji kartą kredytową i e-przelewem przeprowadzane są za pośrednictwem Centrum Rozliczeniowego Autopay S.A. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Autopay S.A.

Dostawa

4.1. Produkty zamówione są dostarczane poprzez wybraną przez Klienta firmę kurierską (DPD, INPOST, lub DHL), paczkomaty lub Pocztę Polską, zgodnie z preferencjami określonymi podczas składania zamówienia.

4.2. Zakupione produkty są dostarczane bezpośrednio pod wskazany przez Klienta adres zamieszkania, zgodnie z wyborem dokonanym w formularzu zamówienia. 

4.3. W sytuacji składania zamówienia zawierającego kilka produktów, koszt dostawy jest naliczany według wartości wyższej dla jednego z produktów.

Sposób postępowania przy odbiorze paczki od kuriera:

  • Podpisanie listu przewozowego. Opłata pobrania (jeśli wysyłka była "za pobraniem").
  • Następnie w obecności kuriera osoba odbierająca sprawdza zawartość paczki pod kątem zgodności z zamówieniem oraz obecności ewentualnych uszkodzeń.
  • Jeżeli zawartość paczki jest prawidłowa (zgodna z zamówieniem oraz nieuszkodzona), kurier odjeżdża i poniżej wymienione punkty nie mają znaczenia.
  • W przypadku stwierdzenia nieprawidłowej zawartości paczki lub uszkodzeń zawartości, odbiorca jest zobowiązany spisać protokół szkody wraz z kurierem, w którym opisane zostaną dokładnie jakiekolwiek uszkodzenia, niezgodność z zamówieniem, sposób spakowania paczki itp. Istotne jest, aby data i godzina zgłoszenia danej szkody była dokładnie taka sama jak data i godzina odbioru paczki oraz wpisana forma zgłoszenia szkody "Przy odbiorze". Pod protokołem musi widnieć podpis odbiorcy oraz kuriera wręczającego paczkę. Protokół musi być sporządzony w 2 egzemplarzach. Jeden pozostaje u odbiorcy, a drugi zabiera kurier. W przypadku, gdy kurier nie ma przy sobie odpowiedniego protokołu szkody, powinien napisać oświadczenie i zostawić je u odbiorcy. Kolejno powinni ustalić termin przyjazdu kuriera z właściwym drukiem protokołu szkody w celu jego wypełnienia.
  • Wpisanie uwagi na liście przewozowym, iż towar był niezgodny z zamówieniem lub uszkodzony.
  • Następnie skontaktować się koniecznie ze Sprzedawcą poprzez e-mail: biuro@swiatpaczek.com.pl z dokładnym opisem zajścia oraz propozycją rozwiązania danego problemu.
  • Dalsza procedura postępowania zostanie podana w odpowiedzi e-mail/telefon od obsługi sklepu Sprzedawcy.

UWAGA! Wszelkie reklamacje związane z niezgodnością z zamówieniem lub uszkodzeniem zawartości paczki nie będą uznane, jeśli:

  • nie zostaną stwierdzone w momencie odbioru danej paczki od kuriera,
  • nie zostanie spisany protokół szkody lub data i godzina zgłoszenia szkody,
  • nie będą zgodne z datą i godziną doręczenia paczki.

W takiej sytuacji przyjmowana jest zasada, iż zawartość została doręczona do Adresata zgodnie z zamówieniem, w stanie nieuszkodzonym, a uszkodzenie nastąpiło po jej odbiorze. W takim przypadku Adresat ma prawo ubiegać się od firmy kurierskiej o odszkodowanie na własną rękę. Jeśli paczka zostanie odebrana przez inną osobę niż właściwy Adresat w jego imieniu (przykładowo: brat, sąsiad, babcia, mama, itp.), osoba ta bierze na siebie całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe postępowanie w momencie odbioru - zgodnie z opisem powyżej.

REKLAMACJE, ZWROTY, PACZKI NIEODEBRANE

ZWROTY

  1. Zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 2 marca 2000 roku "O ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny", Kupujący ma możliwość odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni od daty odbioru przesyłki, bez konieczności podawania przyczyny. Warunkiem jest, aby zakupiony produkt (lub produkty) nie był używany, nie uległ żadnym uszkodzeniom, nie posiadał śladów montażu i znajdował się w oryginalnym opakowaniu. Zwrot towaru, wraz z dowodem zakupu (oryginalnym paragonem lub kopią faktury) oraz krótkim pisemnym oświadczeniem o odstąpieniu od umowy, zawierającym nick konta Allegro lub numer zamówienia, oraz numer rachunku bankowego, na który ma być zwrócona kwota, należy odesłać na adres Sprzedawcy.

  2. W przypadku, gdy do zakupionego towaru została wystawiona faktura VAT, Kupujący przy odsyłaniu paczki powinien dołączyć kopię faktury, którą otrzymał, oraz wypełnioną kopertę zwrotną z naklejonymi znaczkami. Sprzedawca dokona korekty faktury i przesyła ją Kupującemu. Ten zobowiązany jest podpisać kopię korekty wraz z datą i odesłać ją do Sprzedawcy. Po otrzymaniu podpisanej kopii korekty faktury, Sprzedawca przekazuje Kupującemu kwotę zwracaną na wskazane konto zgodnie z pierwotnym dokumentem.

  3. Sprzedawca zwraca równowartość ceny zakupionego towaru. Koszty związane z wysyłką zamówienia do Kupującego oraz związane ze zwrotem towaru nie są objęte zwrotem.

  4. W sytuacji, gdy konieczny jest zwrot środków za transakcję dokonaną kartą płatniczą przez Klienta, Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności za pomocą tego samego środka płatności, który został użyty przez Konsumenta, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie generuje dla niego żadnych dodatkowych kosztów.

PACZKI NIEODEBRANE

Jeśli Kupujący nie odbierze paczki w regulaminowym terminie i paczka wróci do Sprzedawcy, są dwie możliwości:

  • Kupujący wpłaca koszt powrotu paczki i kolejnej wysyłki na konto Sprzedawcy. W tym przypadku paczka zostanie wysłana ponownie.
  • Sprzedawca zwróci samą cenę towaru (nie zawierającą kosztów wysyłki) pomniejszoną o koszt powrotu danej paczki na wskazane przez Kupującego konto.

REKLAMACJE

Klientowi przysługuje uprawnienie do zgłoszenia reklamacji dotyczącej zarówno realizacji umowy sprzedaży, jak i świadczenia usług drogą elektroniczną. W przypadku wykrycia wady sprzedanego produktu, Sprzedający ponosi odpowiedzialność zgodnie z przepisami art. 556 i 5561-5563 Kodeksu cywilnego.

Każdy produkt nabyty w e-sklepie jest objęty gwarancją udzielaną przez producenta. Okres gwarancji jest ustalany indywidualnie przez danego producenta i może różnić się w zależności od marki.

Zgłoszenie reklamacyjne powinno, aczkolwiek nie jest to wymóg rozpatrzenia reklamacji, zostać złożone na wniosku zawierającym: a. Imię i nazwisko, b. Numer zamówienia, c. Opis wady towaru/opis nieprawidłowości w działaniu Sklepu, d. Datę zakupu.

Zastosowanie się do powyższego ułatwi i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji.

Reklamacje można składać mailowo pod adresem biuro@swiatpaczek.com.pl

Reklamacja zostanie rozpatrzona w ciągu 14 dni od daty jej złożenia.

WYMIANA

6.1. Klient ma możliwość zamiany zakupionego produktu na dowolny inny z oferty Świat Paczek o tej samej lub wyższej cenie, o ile wniosek o wymianę zostanie zgłoszony nie później niż w ciągu 14 dni od daty wydania/dostarczenia towaru.

6.2. Aby dokonać wymiany, należy powiadomić Świat Paczek o zamiarze wymiany za pomocą wiadomości e-mailowej, a następnie odesłać towar pocztą na adres: biuro@swiatpaczek.com.pl, lub dostarczyć go osobiście do jednego z punktów odbioru wymienionych w punkcie 4.2 Regulaminu.

6.3. Podczas procesu wymiany konieczne jest przekazanie danych Klienta, numeru zamówienia oraz informacji dotyczących produktów, które mają zostać wymienione. Wymagane jest również przedstawienie potwierdzenia zakupu wymienianego towaru w sklepie Świat Paczek. W celu ułatwienia tego procesu, udostępniony został specjalny formularz wymiany dostępny na stronach internetowych Świat Paczek.

6.4. Wymiana towaru jest możliwa pod warunkiem, że zwracany produkt jest w stanie, w jakim został pierwotnie wydany Klientowi, zachowującym jego przydatność do dalszej sprzedaży, czyli w oryginalnym opakowaniu, bez uszkodzeń i śladów użytkowania.

6.5. Powyższe postanowienia dotyczące wymiany towaru nie ograniczają w żaden sposób uprawnień Klienta, będącego konsumentem, do odstąpienia od umowy, o którym mowa w dalszej części Regulamin.

Właściciel Sklepu Świat Paczek zobowiązuje się do ochrony danych osobowych Klientów zgodnie z przepisami obowiązującego prawa, w tym zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych (RODO).

1. Zakres gromadzonych danych

Właściciel Sklepu gromadzi jedynie te dane osobowe, które są niezbędne do realizacji zamówień, prowadzenia konta Klienta, świadczenia usług drogą elektroniczną oraz innych celów określonych w Regulaminie.

2. Cel przetwarzania danych

Dane osobowe Klientów są przetwarzane w celu:

  • realizacji zamówień,
  • obsługi konta Klienta,
  • prowadzenia działań marketingowych za zgodą Klienta,
  • realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa,
  • dochodzenia roszczeń związanych z umową sprzedaży.

3. Przekazywanie danych

Dane osobowe Klientów mogą być przekazywane podmiotom trzecim wyłącznie w zakresie niezbędnym do realizacji zamówienia, w szczególności:

  • operatorom pocztowym i firmom kurierskim,
  • operatorom płatności,
  • firmom współpracującym w zakresie obsługi informatycznej Sklepu.

4. Zgoda na przetwarzanie danych

Klient może wyrazić zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w celach marketingowych, w tym na przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną. Zgoda ta może być w każdej chwili wycofana.

5. Prawa Klienta

Klient ma prawo do:

  • dostępu do swoich danych osobowych,
  • ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
  • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
  • przenoszenia danych,
  • wniesienia skargi do organu nadzorczego.

6. Bezpieczeństwo danych

Właściciel Sklepu stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby zapewnić bezpieczeństwo danych osobowych Klientów, w tym ochronę przed nieuprawnionym dostępem, modyfikacją, ujawnieniem lub zniszczeniem.

7. Okres przechowywania danych

Dane osobowe są przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów, dla których zostały zebrane, lub przez okres wymagany przepisami prawa.

8. Kontakt w sprawie danych osobowych

Wszelkie pytania dotyczące przetwarzania danych osobowych należy kierować na adres e-mail: biuro.swiatpaczek@gmail.com lub pisemnie na adres: Świat Paczek sp. z o.o., ul. Na Szaniec 17/4, 31-560 Kraków.

Postanowienia końcowe

1. Zmiany Regulaminu

Właściciel Sklepu zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w niniejszym Regulaminie z ważnych przyczyn, takich jak zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw. O wszelkich zmianach Klient zostanie poinformowany z co najmniej 7-dniowym wyprzedzeniem.

2. Postanowienia ogólne

  1. Regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji na stronie internetowej Sklepu.
  2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają przepisy prawa polskiego.
  3. Wszelkie spory wynikłe na tle stosowania niniejszego Regulaminu będą rozstrzygane przez sąd powszechny właściwy dla siedziby Sprzedającego.

3. Akceptacja Regulaminu

Złożenie zamówienia w Sklepie jest równoznaczne z akceptacją postanowień niniejszego Regulaminu.

4. Kontakt

Wszelkie pytania i wątpliwości dotyczące Regulaminu oraz zasad funkcjonowania Sklepu należy kierować na adres e-mail: biuro@swiatpaczek.com.pl

Dziękujemy za zaufanie i życzymy udanych zakupów w ŚWIAT PACZEK!

Postanowienia końcowe

W kwestiach nieobjętych postanowieniami niniejszego Regulaminu mają zastosowanie odpowiednie przepisy prawa polskiego.

W przypadku sporu wynikającego z realizacji umowy zawartej na podstawie Regulaminu, strony zobowiązują się do rozstrzygania go w drodze polubownego porozumienia, działając w dobrej wierze.

W przypadku niekorzystnego rozpatrzenia reklamacji lub naruszenia interesów Klienta, istnieje możliwość skorzystania z pozasądowych metod rozstrzygania sporów (mediacja, sąd polubowny) oraz dochodzenia roszczeń. Ponadto, Klient będący Konsumentem ma prawo zwrócić się o wsparcie do rzecznika konsumentów na poziomie miejskim (powiatowym). Wszelkie niezbędne informacje w tej kwestii dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: www.uokik.gov.pl.

Jeśli nie uda się osiągnąć porozumienia w sposób określony w ustępie 2., sądem właściwym miejscowo do rozstrzygnięcia sporu będzie sąd właściwy dla siedziby Właściciela Sklepu. Powyższe postanowienie nie ma zastosowania do sporów, w których jedną ze stron jest konsument.

O każdej zmianie Regulaminu Właściciel Sklepu poinformuje zarejestrowanych Klientów za pomocą wiadomości e-mail, przyznając im prawo do wypowiedzenia umowy w ciągu 14 dni. Zmiany w Regulaminie wchodzą w życie po upływie terminu wypowiedzenia. Dla zamówień złożonych przed wejściem w życie zmian w Regulaminie, obowiązują postanowienia Regulaminu w brzmieniu obowiązującym w momencie złożenia zamówienia. Regulamin jest obowiązujący od dnia 25 grudnia 2014 r.

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r., informujemy, że dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami a przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR) pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma ODR stanowi kompleksowy punkt obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców, którzy dążą do pozasądowego rozwiązania sporów dotyczących zobowiązań umownych wynikających z umowy sprzedaży online lub umowy o świadczenie usług.

Prawa i obowiązki stron

Właściciel Sklepu zobowiązuje się do podejmowania wszelkich środków mających na celu zagwarantowanie nieprzerwanego i bezproblemowego funkcjonowania Sklepu Internetowego Świat Paczek oraz wszystkich oferowanych przez niego usług.

Właściciel Sklepu ma prawo do dostosowania struktury technicznej Konta Klienta w celu identyfikacji ewentualnych nieprawidłowości w świadczeniu usług przez Sklep.

Właściciel Sklepu posiada uprawnienie do czasowego wyłączenia wybranych funkcji Sklepu w celu jego doskonalenia, wprowadzania nowych usług lub przeprowadzania konserwacji, jednak nie dłużej niż przez 48 godzin. Zarejestrowani Klienci zostaną wcześniej poinformowani o planowanej przerwie.

Klient ma obowiązek utrzymać w poufności i zabezpieczyć swój login oraz hasło dostępu do Konta Klienta w taki sposób, aby osoby nieuprawnione nie miały do nich dostępu.

Klient nie może używać Sklepu do przekazywania treści niezgodnych z prawem.