Regulamin
REGULAMIN SPRZEDAŻY
SKLEPU INTERNETOWEGO ŚWIAT PACZEK
Postanowienia ogólne
1.1. Sklep internetowy działający pod adresem: www.swiatpaczek.com.pl w ramach działalności gospodarczej pod nazwą: ŚWIAT PACZEK SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ ul. NA SZANIEC 17/4 31-560 KRAKÓW,
NIP: 6751805701, Regon: 540074078 wpisana/ny w KRS pod numerem 0001136382 do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez XI Wydz.Gosp.KRS w Krakowie,
1.2. Przedmiotowy regulamin precyzuje reguły dotyczące składania zamówień, zawierania umów sprzedaży oraz ich rozwiązywania, a także prawa i obowiązki związane z produktami dostępnymi poprzez sklep internetowy na stronie: www.swiatpaczek.com.pl- oznaczony jako Świat Paczek. Określa również zasady realizacji tych umów, prawa i obowiązki zarówno sklepu www.swiatpaczek.com.pl, jak i Klienta, jak również procedury reklamacji i zasady ochrony danych osobowych.
1.3. Każdy klient ma możliwość bezpłatnego dostępu do tego Regulaminu w dowolnym czasie poprzez strony internetowe www.swiatpaczek.com.pl, a także ma opcję jego wydrukowania.
1.4. Wszelkie umowy zawarte poprzez sklep internetowy Świat Paczek są realizowane w języku polskim.
1.5. Publikacje takie jak ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje umieszczone na stronie www.swiatpaczek.com.pl nie są ofertą w myśl Kodeksu cywilnego, lecz stanowią zaproszenie do negocjacji umowy (zgodnie z artykułem 71 Kodeksu cywilnego).
Proces zawierania umowy / realizacja zamówienia
2.1. ŚWIAT PACZEK przyjmuje zamówienia za pośrednictwem swojej strony internetowej www.swiatpaczek.com.pl (czas realizacji zamówienia: do 48 godzin od zamówienia)
2.2. Możliwość składania zamówień jest dostępna całą dobę, siedem dni w tygodniu.
2.3. Składanie zamówienia polega na wybraniu typu oraz ilości produktów na stronie www.swiatpaczek.com.pl, dodaniu ich do koszyka poprzez kliknięcie odpowiedniej ikony, uzupełnieniu formularza zamówienia, wyborze metody płatności oraz dostawy, a ostatecznie na zatwierdzeniu zamówienia.
2.4. Integralną częścią procesu składania zamówienia jest zapoznanie się z treścią Regulaminu i jego zaakceptowanie, co użytkownik potwierdza zaznaczając odpowiednie pole przed zakończeniem procesu zamówienia. Nieakceptacja Regulaminu podczas procesu zamawiania uniemożliwia dokonanie zakupu przez sklep internetowy www.swiatpaczek.com.pl i wymaga ustalenia warunków transakcji w inny sposób.
2.5. Kiedy Klient składa zamówienie, stanowi to ofertę zawarcia umowy kupna sprzedawanych produktów, zgodnie z definicją zawartą w art. 66 § 1 Kodeksu cywilnego.
2.6. Osoba składająca zamówienie ma obowiązek dokładnego i zgodnego z rzeczywistością wypełnienia wymaganych danych w formularzu zamówieniowym dostępnym na stronie internetowej www.swiatpaczek.com.pl w tym podania swojego imienia, nazwiska oraz adresu. Wprowadzenie danych niekompletnych, nieprawdziwych lub błędnych może przeszkodzić, a nawet uniemożliwić przeprowadzenie zamówienia. Zaleca się podanie prawidłowego numeru telefonu, co może pomóc w kontakcie w przypadku problemów z realizacją zamówienia.
2.7. Po złożeniu przez Klienta poprawnie wypełnionego formularza zamówienia, otrzyma on ze sklepu internetowego www.swiatpaczek.com.pl odpowiedź potwierdzającą przyjęcie zamówienia. To potwierdzenie przyjęcia zamówienia stanowi deklarację Świat Paczek o akceptacji oferty, co skutkuje zawarciem umowy sprzedaży.
2.8. Okres wykonania zamówienia mieści się w przedziale od 2 do 4 dni roboczych, liczonych od momentu złożenia zamówienia przez Klienta.
2.9. Sprzedający zastrzega sobie prawo do anulowania zamówienia w przypadku braku dostępności towaru lub innych okoliczności uniemożliwiających realizację zamówienia.
Anulowanie zamówienia przez sprzedającego: a. Sprzedający ma prawo do anulowania zamówienia w przypadku: i. Braku dostępności towaru, ii. Błędów technicznych lub ludzkich powodujących nieprawidłową realizację zamówienia, iii. Naruszenia postanowień regulaminu przez klienta, iv. Innych okoliczności uzasadniających anulowanie zamówienia.
Powiadomienie o anulowaniu zamówienia: a. W przypadku anulowania zamówienia przez sprzedającego, klient zostanie powiadomiony drogą elektroniczną na adres e-mail podany przy składaniu zamówienia. b. Zwrot środków za anulowane zamówienie zostanie dokonany w terminie 14 dni od daty anulowania zamówienia na wskazane przez klienta konto bankowe.
Postanowienia końcowe: a. Niniejszy regulamin stanowi integralną część umowy zawartej między klientem a sprzedającym. b. Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu w dowolnym momencie, z zastrzeżeniem informowania klientów o wprowadzonych zmianach. c. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie przepisy obowiązującego prawa polskiego.
REJESTROWANIE, ZASADY ZAWIERANIA I ROZWIĄZYWANIA UMÓW DOTYCZĄCYCH ŚWIADCZENIA USŁUG ELEKTRONICZNYCH
Rejestracja jest darmowa i nieobowiązkowa. Po jej przeprowadzeniu dla Użytkownika zostaje utworzone osobiste Konto Klienta. Użytkownik ma również możliwość zakupów w Sklepie Internetowym bez potrzeby rejestracji, lecz wtedy nie korzysta z zalet posiadania Konta Klienta i związanych z nim funkcji, jak zapamiętywanie danych adresowych czy monitorowanie procesu realizacji zamówienia.
Klient zainteresowany rejestracją musi uzupełnić formularz rejestracyjny. Do dokonania rejestracji wymagane jest podanie aktywnego adresu e-mail, wybranie loginu oraz ustalenie hasła. Podczas procesu rejestracji istnieje również opcja podania danych adresowych do wysyłki. W przypadku, gdy rejestracji dokonuje Konsument, należy podać: a. Imię i nazwisko, b. Adres zamieszkania, w tym ulicę, numer budynku, numer lokalu, kod pocztowy, miasto, województwo i kraj, c. Numer telefonu.
Gdy formularz rejestracyjny wypełniany jest przez przedsiębiorcę, w celu wysyłki zakupionych produktów konieczne jest podanie: a. Nazwy firmy, b. Numeru Identyfikacji Podatkowej (NIP), c. Adresu siedziby, zawierającego ulicę, numer budynku, numer lokalu, kod pocztowy, miasto, województwo i kraj, d. Imienia i nazwiska osoby kontaktowej, e. Numeru telefonu.
Uzupełnienie formularza rejestracyjnego informacjami, wymienionymi w ust. 4 lub ust. 5, i naciśnięcie przycisku „Załóż konto” finalizuje proces rejestracji. W tym momencie dochodzi do zawarcia umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną i tworzy się Konto Klienta. Naciśnięcie „Załóż konto” jest również potwierdzeniem prawdziwości danych wprowadzonych w formularzu rejestracyjnym.
Właściciel Sklepu ma prawo odmówić rejestracji Klienta w sytuacjach wymienionych w ust. 11.
Klient ma możliwość rezygnacji z umowy o świadczenie usług elektronicznych w dowolnym momencie. Właściciel Sklepu ma prawo do rozwiązania umowy o świadczenie usług elektronicznych, jeśli Klient przez okres 2 lat od ostatniej aktywności nie wykazał się działalnością w Sklepie, w tym nie składał zamówień ani nie logował się na swoje Konto Klienta.
WARUNKI SPRZEDAŻY
Właściciel Sklepu prowadzi sprzedaż towarów prezentowanych na stronach Sklepu Internetowego Świat Paczek. Stronami umowy sprzedaży zawieranej za pośrednictwem Sklepu Internetowego Świat Paczek są: Sprzedający oraz Kupujący. Umowa sprzedaży może zostać zawarta zarówno z Klientem zarejestrowanym (posiadającym Konto Klienta), jak i z Klientem niezarejestrowanym. Klient niezarejestrowany, w celu zawarcia umowy sprzedaży, musi każdorazowo: a. podać adres e-mail oraz dane, o których mowa w § 5 ust. 4 lub 5, b. potwierdzić zapoznanie się z Regulaminem.
Informacje o towarach wraz z podaniem ceny prezentowane na stronach Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 § 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964 r. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.; dalej: Kodeks cywilny). Informacje o towarach wraz z podaniem ceny prezentowane na stronach Sklepu stanowią jedynie zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany cen oraz wycofania poszczególnych towarów prezentowanych na stronie Sklepu. Zmiana cen lub wycofanie towaru nie dotyczy zamówień przyjętych do realizacji.
Sklep prowadzi zarówno sprzedaż detaliczną, jak i hurtową. Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi poprzez złożenie zamówienia przez Klienta i jego akceptację przez Sprzedającego, z zastrzeżeniem ust. 10-13. Szczegółowy opis trybu zawarcia umowy sprzedaży określają postanowienia ust. 8-13.
Zamówienia dokonywane za pośrednictwem strony internetowej lub mailowo można składać 24 godziny na dobę przez cały rok. Zamówienia złożone w dni robocze po godz. 14.00, w soboty, w niedziele oraz w święta będą rozpatrywane następnego dnia roboczego. W zamówieniu mailowym należy wskazać nazwę i symbol produktu oraz dane, o których mowa w ust. 3 pkt a. Zamówienia składane telefonicznie pod numerem 501031535 lub 883705656 oraz 504560665 przyjmowane są w dni robocze w godzinach 9:00-15:00.
RODZAJE I ZAKRES USŁUG ŚWIADCZONYCH DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
Właściciel Sklepu prowadzi sprzedaż towarów za pośrednictwem Sklepu Internetowego Świat Paczek oraz świadczy usługę „Newsletter”. Usługi świadczone drogą elektroniczną na podstawie niniejszego Regulaminu polegają na umożliwieniu korzystania ze Sklepu Internetowego Świat Paczek w celu zawarcia umowy sprzedaży oraz jej realizacji. Usługa „Newsletter” polega na przesyłaniu wiadomości zawierającej informacje o aktualnej ofercie, promocjach, rabatach i zniżkach. Usługa jest bezpłatna i wymaga wyrażenia zgody na przesyłanie informacji handlowych. W celu rezygnacji z usługi „Newsletter” należy wysłać e-mail z konta pocztowego, dla którego usługa była świadczona, na adres biuro@swiatpaczek.com.pl
Zamówienia, w sposób określony w §. 6., można składać po dokonaniu rejestracji lub bez dokonywania rejestracji. W przypadku dokonywania zakupów bez uprzedniej rejestracji nie jest tworzone Konto Klienta. Klient, który dokonał rejestracji, może złożyć Zamówienie po zalogowaniu się na Konto Klienta, podając adres e-mail i hasło.
WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
Aby skorzystać z usług świadczonych zgodnie z niniejszym Regulaminem, Klient musi posiadać: a. Przeglądarkę internetową: Internet Explorer w wersji nie starszej niż 7.0, Mozilla Firefox w wersji nie starszej niż 3.0, Chrome (wszystkie wersje) lub Operę w wersji nie starszej niż 2, b. Włączoną obsługę JavaScript.
Klient może wyrazić zgodę na aktywację plików Cookies. Szczegółowe informacje dotyczące celu przechowywania i uzyskiwania dostępu do informacji za pomocą plików Cookies, a także możliwości ustalenia przez Klienta warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach Cookies, poprzez ustawienia oprogramowania zainstalowanego na używanym przez niego urządzeniu telekomunikacyjnym lub konfiguracji usługi.
Warunkiem świadczenia usług określonych w Regulaminie jest potwierdzenie zapoznania się z treścią Regulaminu.
Ceny i płatność
3.1. Ceny produktów prezentowanych na stronach internetowych sklepu Świat Paczek są cenami brutto (tj. zawierają składniki takie jak cła i podatki, w tym podatek VAT) i wyrażone są w złotych polskich.
3.2. Podane na stronach ceny towarów nie zawierają kosztów dostawy. Koszt dostawy zależny jest od wybranego przy składaniu zamówieniu sposobu dostawy i widoczny jest przed finalizacją zamówienia i akceptacją regulaminu.
3.3. Całkowity koszt zamówienia, zawierający cenę produktu oraz opłatę za dostawę, jest widoczny w podsumowaniu procesu składania zamówienia.
3.4. Ceną wiążącą i ostateczną jest cena produktu podana na stronie sklepu Świat Paczek w chwili składania zamówienia przez Klienta.
3.5. Płatność za zakupiony towar może być dokonana za pomocą dostępnych opcji w trakcie procesu realizacji zamówienia przed jego zakończeniem; metody płatności mogą zależeć od wybranej formy dostawy.
Za zakupy w Sklepie można zapłacić w następujący sposób:
a. Przelewem na rachunek bankowy w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy sprzedaży, b. Przy odbiorze, czyli za pobraniem c. Za pośrednictwem systemu Autopay S.A. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Autopay S.A w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy sprzedaży, d. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Autopay S.A., e. Kartami płatniczymi:
- Visa
- Visa Electron
- MasterCard
- MasterCard Electronic
- Maestro
Czas realizacji zamówienia jest liczony od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji płatności.
Informacje na temat zwrotu środków:
W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą, sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
Dane do przelewu: ŚWIAT PACZEK SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ,
mBank nr konta: 37 1140 2004 0000 3102 8534 7943.
W przypadku płatności przy odbiorze przesyłka wysyłana jest po weryfikacji poprawności danych adresowych. W przypadku płatności za pośrednictwem systemu Autopay S.A. przesyłka wysyłana jest po otrzymaniu potwierdzenia pozytywnej autoryzacji z systemu Autopay. Rozliczenia transakcji kartą kredytową i e-przelewem przeprowadzane są za pośrednictwem Centrum Rozliczeniowego Autopay S.A. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Autopay S.A.
Dostawa
4.1. Produkty zamówione są dostarczane poprzez wybraną przez Klienta firmę kurierską (DPD, INPOST, lub DHL), paczkomaty lub Pocztę Polską, zgodnie z preferencjami określonymi podczas składania zamówienia.
4.2. Zakupione produkty są dostarczane bezpośrednio pod wskazany przez Klienta adres zamieszkania, zgodnie z wyborem dokonanym w formularzu zamówienia.
4.3. W sytuacji składania zamówienia zawierającego kilka produktów, koszt dostawy jest naliczany według wartości wyższej dla jednego z produktów.
Sposób postępowania przy odbiorze paczki od kuriera:
- Podpisanie listu przewozowego. Opłata pobrania (jeśli wysyłka była "za pobraniem").
- Następnie w obecności kuriera osoba odbierająca sprawdza zawartość paczki pod kątem zgodności z zamówieniem oraz obecności ewentualnych uszkodzeń.
- Jeżeli zawartość paczki jest prawidłowa (zgodna z zamówieniem oraz nieuszkodzona), kurier odjeżdża i poniżej wymienione punkty nie mają znaczenia.
- W przypadku stwierdzenia nieprawidłowej zawartości paczki lub uszkodzeń zawartości, odbiorca jest zobowiązany spisać protokół szkody wraz z kurierem, w którym opisane zostaną dokładnie jakiekolwiek uszkodzenia, niezgodność z zamówieniem, sposób spakowania paczki itp. Istotne jest, aby data i godzina zgłoszenia danej szkody była dokładnie taka sama jak data i godzina odbioru paczki oraz wpisana forma zgłoszenia szkody "Przy odbiorze". Pod protokołem musi widnieć podpis odbiorcy oraz kuriera wręczającego paczkę. Protokół musi być sporządzony w 2 egzemplarzach. Jeden pozostaje u odbiorcy, a drugi zabiera kurier. W przypadku, gdy kurier nie ma przy sobie odpowiedniego protokołu szkody, powinien napisać oświadczenie i zostawić je u odbiorcy. Kolejno powinni ustalić termin przyjazdu kuriera z właściwym drukiem protokołu szkody w celu jego wypełnienia.
- Wpisanie uwagi na liście przewozowym, iż towar był niezgodny z zamówieniem lub uszkodzony.
- Następnie skontaktować się koniecznie ze Sprzedawcą poprzez e-mail: biuro@swiatpaczek.com.pl z dokładnym opisem zajścia oraz propozycją rozwiązania danego problemu.
- Dalsza procedura postępowania zostanie podana w odpowiedzi e-mail/telefon od obsługi sklepu Sprzedawcy.
UWAGA! Wszelkie reklamacje związane z niezgodnością z zamówieniem lub uszkodzeniem zawartości paczki nie będą uznane, jeśli:
- nie zostaną stwierdzone w momencie odbioru danej paczki od kuriera,
- nie zostanie spisany protokół szkody lub data i godzina zgłoszenia szkody,
- nie będą zgodne z datą i godziną doręczenia paczki.
W takiej sytuacji przyjmowana jest zasada, iż zawartość została doręczona do Adresata zgodnie z zamówieniem, w stanie nieuszkodzonym, a uszkodzenie nastąpiło po jej odbiorze. W takim przypadku Adresat ma prawo ubiegać się od firmy kurierskiej o odszkodowanie na własną rękę. Jeśli paczka zostanie odebrana przez inną osobę niż właściwy Adresat w jego imieniu (przykładowo: brat, sąsiad, babcia, mama, itp.), osoba ta bierze na siebie całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe postępowanie w momencie odbioru - zgodnie z opisem powyżej.